Hry s Královskými kartami:


Královská cesta

Ono se to snadno řekne, princové, nezlobte (se)... ale králem může být jen jeden.

  • Vhodné pro hráče od osmi let.
  • Délka hry - 20 minut.
  • Obtížnost - nízká.
  • Doporučený počet hráčů - tři až šest.
  • Potřebné vybavení - balíček Královských karet, sada pyramidek (bez bílých pyramidek) a šestibarevná kostka

Cíl hry

Cílem hráče je dopravit tři vlastní pyramidky do cíle dřív, než se to podaří ostatním.

Příprava hry

Zamíchejte balíček karet bez žolíků.

Každý hráč dostane jednu kartu. Podívá se na ni a nikomu dalšímu ji neukazuje.

Na každé kartě je v pravém horním rohu vyobrazena trojice pyramidek - jedna velká, jedna střední a jedna malá pyramidka. Barva pyramidek může být červená, modrá, zelená, černá a žlutá. Každý hráč tedy má tři "své" pyramidky, každou jiné velikosti. Pozor - některé pyramidky může sdílet více hráčů, to ovšem nikdo neví.

Podle toho, jak dlouhou hru chcete hrát, vyložte dvanáct až dvacet čtyři karet do tvaru U. Čím více karet, tím delší hra.

Všechny karty, až na tři, položte lícem nahoru.

Kartu na začátku a konci položte rubem nahoru, tyto dvě karty představují start a cíl hry. 

Kartu v rohu blíže k cíli položte také rubem nahoru. Tato karta představuje Propadliště dějin.

Na start postavte všech 15 pyramidek.


Průběh hry

Hru začíná nejmladší hráč.

Na začátku každého tahu hodí hráč šestibarevnou kostkou.

Následně musí posunout jednu pyramidku hozené barvy po trati vpřed směrem k cíli.

V každém případě musí posunout pyramidku alespoň o jednu kartu. V žádném případě nesmí právě hraná pyramidka přejít přes kartu, na které je tato pyramidka vyobrazená. Vyobrazenou pyramidku si představte jako překážku na trati, zarážku. Překážka pyramidku zastaví, jen pokud se s ní shoduje barvou i velikostí.

Hráči se v tahu střídají ve směru hodinových ručiček.

Taktická rada

Budete-li prosazovat jen "své pyramidky", zbytečně odhalíte své tajemství. Soupeř nemusí vědět, co máte v plánu! Myslete na Propadliště dějin!

Obsazené mety

Na jedné kartě mohou v každé chvíli být maximálně tři pyramidky, právě jedna velká, právě jedna střední a právě jedna malá. Při posunu pyramidek obsazenou kartu ignorujte. (Takto ve hře ubývá nepříjemných zarážek. I tohoto faktu lze šikovně takticky využít.)

Bílá barva

Padne-li na kostce bílá barva může hráč:

  • vyměnit jednu kartu na cestět za kartu novou (za podmínky, že na kartě nebyly žádné pyramidky), 
  • nebo vzájemně prohodit dvě karty na cestě. Karty se přesouvají včetně na nich umístěných pyramidek. (I toho lze takticky využít.) Nemilou podmínkou přesunu je ovšem nutnost poopravit chronologii dějin. Přesunem se musí dostat starší panovník před mladšího, tedy starší blíže ke startu, mladší blíže k cíli. (Ano, Václav První je starší než Václav IV.)

V obou případech platí, že může, ale nemusí využít bílé barvy k úpravě herního plánu. Místo toho může prostě znovu hodit kostkou.

Pyramidky v cíli

Jsou-li již všechny pyramidky hozené barvy v cíli, házíte ještě jednou.

Propadliště dějin

Dostane-li se pyramidka na rubem nahoru ležící kartu Propadliště dějin, vrací se okamžitě zpět na start.

Konec hry

Má-li hráč na konci svého tahu v cíli všechny tři své pyramidky, vyloží svou kartu a položí na ni ony tři pyramidky. 

Tím hra končí.

Důležitý detail - protože může jedna pyramidka patřit více hráčů, občas se stane, že své trio dostane do cíle více hráčů najednou. Král ale může být vždy jen jeden, proto pravidla říkají, že vítězí ten z hráčů, který má jako první na konci svého tahu v cíli všechny tři své pyramidky.



© 2018 Jan III.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky